Zespół Orzekający poradni wydaje orzeczenia w sprawie:

1) orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego uczniów, słuchaczy i wychowanków:

  • niesłyszących
  • słabosłyszących
  • niewidomych
  • słabowidzących
  • z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
  • z upośledzeniem umysłowym
  • z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
  • z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
  • zagrożonych niedostosowaniem społecznym
  • niedostosowanych społecznie

2) orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych

3) orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania

4) orzeczenia o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania

5) przedszkolnego

6) opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

 

Procedura wydawania orzeczenia

Ubiegając się o wydanie orzeczenia lub opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju rodzic/opiekun prawny powinien:

  • złożyć wniosek o wydanie stosownego orzeczenia lub opinii, w którym uzasadnia potrzebę objęcia dziecka daną formą pomocy,
  • dołączyć do wniosku opinię o uczniu ze szkoły lub przedszkola oraz dokumentacji medycznej (jeśli jest w posiadaniu rodzica),
  • jeżeli wniosek dotyczy nauczania indywidualnego, należy przedstawić zaświadczenie o stanie zdrowia ucznia, wydane przez lekarza, określające czas nie krótszy jednak niż 30 dni – w którym stan zdrowia ucznia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,
  • stawić się wraz z dzieckiem na określone badania specjalistyczne: psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne w poradni w wyznaczonym terminie.

 

W skład zespołu orzekającego w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Lubartowie wchodzą:

  1. dyrektor poradni lub upoważniona przez niego osoba – jako przewodniczący zespołu,
  2. psycholog – opracowujący diagnozę psychologiczną,
  3. pedagog – opracowujący diagnozę pedagogiczną,
  4. logopeda – opracowujący diagnozę logopedyczną,
  5. lekarz – opracowujący diagnozę lekarską.