Poradnia prowadzi diagnozy:
- psychologiczne dotyczące:
– poziomu rozwoju dziecka,
– funkcjonalnej oceny rozwoju małego dziecka,
– badania przyczyn trudności w nauce szkolnej,
– oceny gotowości szkolnej,
– badań w związku z niepełnosprawnością dziecka,
– badań w związku z trudnościami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania,
– oceny możliwości intelektualnych dziecka zdolnego,
– oceny rozwoju funkcji percepcyjno – motorycznych,
– ustalenia lateralizacji,
- pedagogiczne dotyczące:
– funkcjonalnej diagnozy małego dziecka,
– oceny gotowości szkolnej,
– trudności w nauce,
– specyficznych trudności w czytaniu, pisaniu (dysleksja, dysgrafia, dysortografia),
– specyficznych trudności w nauce matematyki (dyskalkulia),
- logopedyczne:
– ocena poziomu rozwoju mowy,
– potwierdzanie lub wykluczanie wad wymowy czy zaburzeń komunikacji,
– ocena sprawności narządów mowy,
– sprawdzenie kompetencji językowych (rozumienie i nadawanie mowy),
– orientacyjne badanie słuchu
- lekarskie:
– ocena dokumentacji medycznej, dokonywana dla potrzeb zespołu orzekającego
- rehabilitanta dotycząca:
– procesów integracji sensorycznej,
– rozwoju motorycznego
- zawodoznawcze:
– związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej