Prowadzimy następujące zajęcia z uczniami na terenie szkół lub Poradni:
- badania przesiewowe:
– funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci 6-letnich
– badania logopedyczne
– badania programem „Słyszę” i „Widzę”
- Logopedyczny Program Profilaktyczny dla dzieci 4-5 letnich.
- zajęcia integracyjno – adaptacyjne dla uczniów kl. IV szkoły podstawowej, kl. I gimnazjum i klas ponadgimnazjalnych;
- programy profilaktyczne:
– „Zły dotyk”
– „Cyberprzemoc”
– „Media-wróg czy przyjaciel”
– „Alkohol kradnie wolność”
– „Przełącz się na wartości – program psychoprofilaktyczny dla uczniów gimnazjum jako wspomaganie rozwoju wartości jako alternatywa uzależnień od substancji psychoaktywnych oraz uzależnień behawioralnych”
- programy psychoedukacyjne:
– Program wspierania rozwoju emocjonalnego u dzieci w wieku przedszkolnym.”
– „Trening umiejętności społecznych – kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów – warsztaty psychoedukacyjne dla uczniów kl. IV-VI i gimnazjum”
– „Rola wartości w tworzeniu relacji z drugim człowiekiem” – dla uczniów gimnazjum
– „Czy znam zakres własnej tolerancji?”
– „Potrafię sobie radzić ze stresem – dbam o swoje zdrowie”. Program psychoedukacyjny promujący zdrowy styl życia dla uczniów gimnazjum.
– „Wartości w życiu codziennym i społecznym” – dla uczniów z kl. IV-VI
– „Jak sobie radzić ze stresem przed klasówką?”
– „Co zrobić aby polubić naukę – czyli jak się motywować.”
– „Zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci zdolnych.”
– „Efektywne techniki uczenia się.”
– Zajęcia aktywizujące do wyboru zawodu dla gimnazjalistów w oparciu o program „Preferencje i wybory…”
– Zajęcia aktywizujące do wyboru zawodu dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w oparciu o program „Świadomie planuję własną karierę zawodową.”
– prowadzenie punktów konsultacyjnych dla uczniów potrzebujących wsparcia w dokonywaniu wyboru zawodu i kierunku dalszego kształcenia w szkołach;
– współpraca ze Szkolnymi Ośrodkami Karier
– „Planowanie kariery zawodowej w oparciu o świadomość własnej hierarchii wartości” – zajęcia realizowane na terenie Poradni
– punkty konsultacyjne z psychologiem na terenie szkół
– interwencje kryzysowe;
– „Radzenie sobie w sytuacjach trudnych – rozwiązywanie konfliktów w klasie – warsztaty interwencyjno-psychoedukacyjne.”
– „Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej i trudnościami w adaptacji.” (warsztaty prowadzone są na terenie poradni)
– „Zajęcia socjoterapeutyczne grupowe dla uczniów z trudnościami w adaptacji.” (warsztaty prowadzone są na terenie poradni)
Wspomagamy nauczycieli w zakresie:
– Programowania pracy oraz tworzenia i prowadzenia zespołów dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkołach zgłaszających chęć współpracy z poradnią.
– Konsultacji w poradni dla nauczycieli pracujących z uczniem niepełnosprawnym w szkole ogólnodostępnej.
– Indywidualnych konsultacji w poradni dla pedagogów szkolnych, psychologów, logopedów.
Nauczyciele mogą skorzystać ze szkoleń i prelekcji dla Rad Pedagogicznych:
– Wspomaganie umiejętności wychowawczych nauczycieli w szkołach.
– „Interpretacja opinii psychologiczno-pedagogicznych”
– „Indywidualizacja procesu kształcenia”
– „Jak pracować z dzieckiem z trudnościami w nauce”
– „Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”
– „Szkolenie z zakresu efektywnych technik uczenia się”
– „ Jak pracować z dziećmi zdolnymi”
– „Gotowość dzieci do podjęcia nauki w kl. I”
– „Diagnoza ryzyka dysleksji”
– „Jak pracować z dzieckiem z grupy ryzyka dysleksji”
– „Praca z uczniem przejawiającym trudne zachowania”,
– Pogadanki dla nauczycieli przedszkoli i klas „0” na terenie Poradni i dla Rad Pedagogicznych na terenie placówek:
a) „Wczesna interwencja logopedyczna”
b) „Jak wywoływać i ćwiczyć głoski szumiące w szkole i w domu”
– Indywidualne konsultacje dla nauczycieli, pedagogów szkolnych i psychologów oraz logopedów prowadzone na terenie Poradni.
– Interwencje kryzysowe.