Na terapię pedagogiczną przyjmowane są dzieci i młodzież zgłaszane przez rodziców, opiekunów, nauczycieli, pracowników poradni.
1) Uczniowie kwalifikowani są w wyniku przeprowadzonej diagnozy psychologicznej i pedagogicznej i stwierdzenia specyficznych trudności w uczeniu się, uniemożliwiających uzyskanie osiągnięć dydaktycznych, wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego.
2) Zaburzenia rozwojowe, które kwalifikują do uczestnictwa w terapii pedagogicznej to:
– opóźnienia w rozwoju poszczególnych funkcji percepcyjno-motorycznych,
– trudności w nauce czytania i pisania o charakterze dyslektycznym.
3) Celem terapii pedagogicznej jest zlikwidowanie opóźnień w uzyskiwaniu osiągnięć edukacyjnych, ich złagodzenie bądź wyeliminowanie.
4) Program pracy terapeutycznej opracowywany jest indywidualnie dla każdego dziecka w zależności od charakteru zaburzeń rozwojowych.
Praca terapeutyczna jest dokumentowana.
5) Zajęcia terapeutyczne prowadzone są systematycznie (najczęściej cotygodniowo), a terminy zajęć są stałe, uzgadniane z uczniem i rodzicami.
6) Pierwszeństwo w przyjęciu przysługuje dzieciom i młodzieży, nie mającym zapewnionej pomocy pedagogicznej w szkole.
7) Uczestnictwo w terapii pedagogicznej jest dobrowolne i nieodpłatne, prowadzone za zgodą rodziców lub prawnych opiekunów dziecka.