Na terapię logopedyczną przyjmowane są dzieci i młodzież zgłoszone przez rodziców (opiekunów prawnych), pracowników oświaty lub zgłaszające się samodzielnie do poradni (w przypadku ucznia pełnoletniego).
1) Dzieci kwalifikowane są na terapię logopedyczną w wyniku przeprowadzonego badania logopedycznego w poradni (lub szkole) i stwierdzenia występowania wady wymowy.
2) Zaburzenia mowy kwalifikujące na terapię logopedyczną to:
– opóźnienie rozwoju mowy
– niepłynność mówienia
– zaburzenia dyslaliczne
– zaburzenia mowy spowodowane uszkodzeniem struktur korowych i podkorowych
3) Terminy ćwiczeń ustalane są z wizyty na wizytę lub telefonicznie.
Częstotliwość ćwiczeń zależy od rodzaju zaburzenia i indywidualnych potrzeb dziecka.
4) Pierwszeństwo w przyjęciu na terapię logopedyczną przysługuje dzieciom nie mającym zapewnionej opieki logopedycznej na terenie placówki oświatowej do której uczęszczają.
5) Dzieci ze specyficznymi trudnościami kierowane są do specjalistycznych ośrodków rehabilitacyjnych:
– dla dzieci z wadą słuchu
– dla dzieci z rozszczepem podniebienia
– dla dzieci afatycznych.
6) Terapia logopedyczna prowadzona jest za zgodą rodziców i opiekunów dziecka, a uczestnictwo w terapii jest dobrowolne i nieodpłatne.
7) Dwukrotna nieusprawiedliwiona nieobecność rozumiana jest jako przerwanie terapii, prowadzący może na to miejsce przyjąć następną osobę.